Japonya iki şehri ‘bantlı yol’ projesiyle birleştirecek

Tokyo ile Osaka ortasında 60 yıl evvel hizmete giren süratli tren sınırının akabinde Japonya, artık de birebir yolu yük nakliyeciliği için açmayı planlıyor. “Bantlı yol” ismi verilen bu otomatik kargo taşıma koridoru, Tokyo ile 515 kilometre uzaklıktaki Osaka’yı birbirine bağlayarak, dünyanın en büyük dördüncü iktisadında süratle artan teslimat hizmetleri talebine tahlil sunmayı hedefliyor.

Ülkede catering, perakende, nakliyecilik ve toplu taşıma üzere pek çok kesimde yaşanan iş gücü sorunu, teslimat dalında de büyük bir sorun oluşturuyor. Bu proje sayesinde teslimat şoförlerine olan bağımlılığın azalması planlanıyor. Tıpkı zamanda

karbon emisyonlarını azaltmayı amaçlayan proje

, etraf dostu bir tahlil sunacak.

Projeyi yöneten Ulaştırma Bakanlığı yetkilisi Yuri Endo, “Yollarda yenilikçi tahliller bulmalıyız. Bu otomatik akış yolu konsepti, 24 saat çalışan insansız bir taşıma sistemi için yol ağında lojistik alanlar yaratmayı hedefliyor” açıklamasını yaptı.

Bantlı yolda nasıl çalışacak?

Projenin tanıtımı için geçtiğimiz ay yayınlanan bir görüntüde, büyük konteynerlerin otoyolun ortasında yer alan “otomatik akış yolu” ismi verilen hatta üç sıra halinde hareket ettiği görülüyor.

Her biri bir tona kadar yük taşıyabilen bu konteynerler,

otomatik forkliftler ile doldurulacak ve havaalanları, demiryolları ve limanlar ortasında ilişkiyi sağlayacak

. Yolda her iki yanda olağan araçlar karşılıklı seyrederken, orta hatta sadece kargo konteynerleri hareket edecek.

Proje ne vakit başlayacak?

Test sürüşlerinin 2027 yahut 2028 başında başlaması, yolun ise 2030’ların ortalarına gerçek tam kapasite çalışması bekleniyor.

Resmi bir maliyet varsayımı şimdi açıklanmasa da, Japon Yomiuri Shimbun gazetesi Tokyo ve Osaka’yı bağlayacak bu yolun inşası için 3,7 trilyon yen’e kadar maliyet çıkabileceğini belirtiyor. Şayet

proje başarılı olursa, Japonya’nın öteki bölgelerine de misal yollar yapılması planlanıyor

.

Kapıdan kapıya teslimat için sürücüler yeniden devrede olacak

Bu sistem insanları büsbütün devre dışı bırakmayacak; kapıdan kapıya teslimatlar hala şoförler tarafından yapılacak. Sürücüsüz araçların büsbütün entegre edilmesine kadar, son teslimat kademesi için insan gücüne gereksinim devam edecek.

Sürücü eksikliği sorunu derinleşiyor

Japonya’da kamyon sürücüleri ülkedeki yüklerin yaklaşık yüzde 90’ını taşıyor. Bu yıl, şoförlerin fazla mesai saatlerini sınırlayan yeni yasanın devreye girmesiyle, dal üzerindeki baskının daha da artacağı düşünülüyor.

Sektörde uzun çalışma saatleri ve şiddetli çalışma şartları nedeniyle bu değişiklik olumlu karşılansa da, “2024 sorunu” olarak isimlendirilen bu yeni düzenlemeyle

lojistik bölümünde önemli bir iş gücü açığı

oluşması bekleniyor.

Hükümetin iddialarına nazaran, bu eğilim devam ederse Japonya’nın taşıma kapasitesi on yılın sonuna kadar yüzde 34 oranında azalabilir.

Pandemiyle artan teslimat talebi

COVID-19 pandemisi sürecinde Japonya’da teslimat talebi süratle arttı.

Hükümet datalarına nazaran, teslimat hizmetlerinden yararlanan hane oranı yüzde 40’tan yüzde 60’a yükseldi. Bu artan talebi karşılamak ve sürdürülebilir bir sistem oluşturmak hedefiyle, bantlı yol üzere

yenilikçi projelere

gereksinim duyuluyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir