Tokyo ile Osaka ortasında 60 yıl evvel hizmete giren süratli tren sınırının akabinde Japonya, artık de birebir yolu yük nakliyeciliği için açmayı planlıyor. “Bantlı yol” ismi verilen bu otomatik kargo taşıma koridoru, Tokyo ile 515 kilometre uzaklıktaki Osaka’yı birbirine bağlayarak, dünyanın en büyük dördüncü iktisadında süratle artan teslimat hizmetleri talebine tahlil sunmayı hedefliyor.
Projeyi yöneten Ulaştırma Bakanlığı yetkilisi Yuri Endo, “Yollarda yenilikçi tahliller bulmalıyız. Bu otomatik akış yolu konsepti, 24 saat çalışan insansız bir taşıma sistemi için yol ağında lojistik alanlar yaratmayı hedefliyor” açıklamasını yaptı.
Projenin tanıtımı için geçtiğimiz ay yayınlanan bir görüntüde, büyük konteynerlerin otoyolun ortasında yer alan “otomatik akış yolu” ismi verilen hatta üç sıra halinde hareket ettiği görülüyor.
Test sürüşlerinin 2027 yahut 2028 başında başlaması, yolun ise 2030’ların ortalarına gerçek tam kapasite çalışması bekleniyor.
Bu sistem insanları büsbütün devre dışı bırakmayacak; kapıdan kapıya teslimatlar hala şoförler tarafından yapılacak. Sürücüsüz araçların büsbütün entegre edilmesine kadar, son teslimat kademesi için insan gücüne gereksinim devam edecek.
Japonya’da kamyon sürücüleri ülkedeki yüklerin yaklaşık yüzde 90’ını taşıyor. Bu yıl, şoförlerin fazla mesai saatlerini sınırlayan yeni yasanın devreye girmesiyle, dal üzerindeki baskının daha da artacağı düşünülüyor.
Hükümetin iddialarına nazaran, bu eğilim devam ederse Japonya’nın taşıma kapasitesi on yılın sonuna kadar yüzde 34 oranında azalabilir.
COVID-19 pandemisi sürecinde Japonya’da teslimat talebi süratle arttı.